NEN

Hoe komen er meer mensen in onze trainingen?
conversie-optimalisatie-cro, zoekmachine-optimalisatie-seo
Bedrijf
NEN
Datum
May 2024
Bedrijfsgrootte
300-350 FTE

Hoe krijgen we de trainingen hoger in de zoekmachine?

Met deze vraag kwam Koninklijke NEN bij Pulse. Naast het verkopen van normen, geeft NEN trainingen om hun klanten wegwijs te maken in de normen en hen hierin te trainen.

Om de trainingen van NEN beter vindbaar te maken zijn we aan de slag gegaan met SEO. In dit geval met content optimalisatie van de trainingspagina's en het verzamelen van links vanuit externe platformen (linkbuilding) naar de website van NEN. De doelstelling was om 22 termen die niet op nummer 1 stonden, binnen 12 maanden op nummer 1 in de zoekmachine Google te krijgen.

In die 12 maanden hebben we alle zoektermen naar nummer 1 in Google gebracht. Totaal zijn deze termen 240 plekken in Google gestegen. Dit heeft geleid tot veel relevante extra websitebezoekers die op zoek zijn naar de trainingen van NEN. In plaats van het inkopen van die trainingen bij concurrenten, kopen nu veel meer mensen direct bij NEN.

Wat is dit?

Heb jij ook een idee dat je wilt bespreken?

We doen niets liever dan praten over nieuwe ideeën! Of je er nu vandaag mee wilt starten of over een paar jaar pas: wij denken graag mee.

Portfolio

Volgend project

Hoe vergroten we de naamsbekendheid en trekken we nieuwe medewerkers?
strategie, branding, website
Zoekmachine-optimalisatie (SEO)
Conversie-optimalisatie (CRO)
Social Media
Huisstijlontwerp
Website
Branding
Strategie