Om jouw strategie en creativiteit écht bereik te geven

Performance marketing

Wanneer strategie en creativiteit staan blijft er nog maar één ding over: resultaat! En dat is precies wat onze slimme campagnes leveren.

Met deze diensten genereren we meetbaar succes

Online marketing aanbod

Resultaten met Performance marketing?

Verschillende bedrijven kiezen juist voor Pulse vanwege de strategische meerwaarde. Zij snappen dat een goede strategie netto geen geld en tijd kost, maar juist oplevert!

“Het team is zeer deskundig en heeft ons gelopen met de zichtbaarheid van onze trainingen met linkbuilding.”

Marlene Aalberts

MarCom adviseur, NEN

Veelgestelde vragen

De volgende vragen worden veel gesteld. Graag geven we je antwoord.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) zijn beide strategieën om de zichtbaarheid van een website in zoekmachines te verbeteren, maar ze verschillen in aanpak:

SEO: Dit is een organische strategie die content, technische optimalisatie, en linkbuilding omvat om hoger te scoren in de natuurlijke zoekresultaten. Het kan tijd kosten om resultaten te zien, maar het biedt duurzame voordelen.

SEA: Dit is een betaalde strategie waarbij advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten. Adverteerders betalen per klik of vertoning, wat snelle resultaten kan opleveren. Wij adverteren voor onze klanten in de zoekmachine Google.

Wat zijn de voordelen van email marketing?

Email marketing heeft verschillende voordelen. Het voornaamste is de directe communicatie die je hebt met leads/ klanten die daar toestemming voor hebben gegeven. Het levert een enorm rendement, is kosteneffectief in vergelijking met andere marketingkanalen en je kunt eenvoudig segmenteren aan de hand van de handelingen die de lezer onderneemt.

Wat is A/B testing?

A/B testing staat ook wel bekend als split testing. Het is een methode om twee varianten van een websitepagina, een advertentie of e-mail te testen om te kijken welke er beter presteert. Met die resultaten ga je vervolgens weer kijken of je varianten kunt maken die beter presteren. Door deze pagina's, advertenties of emails naast elkaar te laten draaien, zorg je ervoor dat je heel snel weet waar je doelgroep het meest door getriggerd wordt. Het biedt inzicht, verhoogd het aantal conversies en je kunt beslissingen nemen op basis van data.

Hoe draagt marketing bij aan het bouwen van een merk?

Zonder marketing kun je wel een goed en mooi merk hebben, maar het komt niet bij je doelgroep. Door middel van marketing zorg je ervoor dat je merkidentiteit wordt versterkt en je merkbekendheid wordt vergroot door kanalen te gebruiken om je doelgroep te bereiken.

Hoe kunnen jullie Social Media inzetten?

Aan de hand van het doel dat je hebt met online marketing, zetten we Social Media op een bepaalde manier in. Dit kan zijn om de merkbekendheid te vergroten door middel van bijvoorbeeld merkvideo's, of juist voor de activatie van je doelgroep door middel van gerichte targeting. Bij Pulse doen we zowel het organisch bijhouden en plaatsingen op je Social Media pagina als het gericht targeten van de doelgroep met advertenties.

Wil je verder praten?

Wij ook! Neem contact op en we zullen de tijd voor je nemen.